Συμβολισμός
Το
ζώδιο των Διδύμων αντιστοιχεί στο Μεταβλητό ή Κοινό Σταυρό μαζί με
τους, Τοξότη, Παρθένο και οι Ιχθύ. Και τα τέσσερα ζώδια έχουν κάτι
κοινό, μέσα από αυτά εκφράζονται στην ανθρώπινη εξέλιξη τα σημεία
Υπηρεσίας,
δηλαδή η θυσία της προσωπικότητας με στόχο την υπηρεσία
προς στον κόσμο. Και τα τέσσερα ζωδιακά σημεία εκφράζουν μια τάση
για αλλαγή, που ερμηνεύεται πολλές φορές σαν αστάθεια ή ασυνέπεια.
Εκδηλώνουν έναν ευμετάβλητο χαρακτήρα, μια δυαδικότητα και μια
ευκολία προσαρμογής. Από μια βαθύτερη άποψη στο Σταυρό των Μεταβλητών
γίνεται μια μεταμόρφωση, ο άνθρωπος που στηρίζεται στη λειτουργία των
κατώτερων ενστίκτων μετουσιώνεται σε ζηλωτή, κάτι που απαιτεί τη
θυσία της προσωπικότητας-εγώ. Εδώ, εντοπίζεται μια συνεχής ρευστότητα
των στοιχείων του περιβάλλοντος, που οδηγούν την ψυχή από τη μια
ακραία κατάσταση στην άλλη έτσι ώστε να συντηρείται το ρεύμα της ζωής
και να αυξάνεται η εμπειρία της ψυχής για την αστάθεια της μορφής.
Αυτή η κατάσταση προκαλεί μια ανάγκη για εξισορρόπηση ανάμεσα στα
ζεύγη των αντιθέτων, γεγονός που θα επιτρέψει την εκδήλωση του
κρυμμένου χριστιανικού στοιχείου και θα αποκαλύψει τις δυνάμεις της
ψυχής.
Οι Δίδυμοι είναι το ζώδιο που συνδέει
το Ρυθμό με
τη Μορφή, εγκαθιδρύουν μια σχέση ανάμεσα στην Ουσία και τον Εαυτό
και αντιπροσωπεύουν το συνδετικό κρίκο μεταξύ ρυθμού και μορφής.
Το
σχήμα του λέγεται ότι αναπαριστάνει δύο ξύλινες ράβδους ενωμένες.
Συμβολίζουν την αδιάκοπη σύγκρουση ανάμεσα στις αντικρουόμενες
νοητικές διαδικασίες. Σαν σύμβολο το ζώδιο των Διδύμων αναπαριστάνει
του Ουράνιους Δίδυμους. Είναι θετικό και ενεργητικό και ανήκει στο
στοιχείο του Αέρα. Συνδέεται με τους ώμους, τα χέρια, τους πνεύμονες,
το αναπνευστικό και τα δύο νευρικά συστήματα –συμπαθητικό και
παρασυμπαθητικό. Το μέταλλο που του αντιστοιχεί είναι ο Υδράργυρος
και το χρώμα του το Αργυρόλευκο ή το Κίτρινο. Ο πολύτιμος λίθος που
του αποδίδεται είναι ο Αχάτης. Λουλούδι του είναι ο Κρίνος των
κοιλάδων και δέντρα που του αντιστοιχούν είναι η Καρυδιά και η
Φουντουκιά. Χώρες που κυβερνούνται από τους Διδύμους είναι η Ουαλία,
το Βέλγιο, Βέλγιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αρμενία, η Σαρδηνία και η
Παλαιστίνη και πόλεις όπως η Κόρντοβα, το Λονδίνο, η Μελβούρνη, η
Νυρεμβέργη, το Πλύμουθ, το Κάρντιφ, το Σαν Φραντσίσκο, και οι
Βερσαλλίες.
Οι δεκανοί που του αποδίδονται είναι α’
δεκανός ο Ερμής-Κυριαρχία, Γνώση, Νοητική δραστηριότητα, β’
δεκανός Αφροδίτη-πίστη, προοδευτικότητα και γ’ δεκανός-Κρόνος.
Λογική, δύναμη του Αντικειμενικού Νου.
Με τους Διδύμους
συνδέονται οι Στήλες του Ερμή, του Ηρακλή, καθώς και οι στήλες Ζαχίν
και Μποάζ. Ο Σνάιντερ γράφει ότι οι δίδυμοι Κάστορας και Πολυδεύκης,
έχουν δύο ροπές: μια μαύρη και μια άσπρη. Μια καταστροφική και μια
δημιουργική, μια που οδηγεί στη θυσία και την αθανασία. Αυτό
υποδηλώνεται και από τη σωματική αντιστοιχία του ζωδίου, που είναι τα
δύο χέρια. Το κάθε χέρι αντιστοιχεί σε έναν από του Διδύμους και
συμβολίζει είτε την όχθη της Ζωής είτε την όχθη του Θανάτου.
Συμβολίζουν ακόμη τη
natura naturans και τη
natura naturata
δηλαδή τη δημιουργική και τη δημιουργημένη Φύση.
Γιοι του
Ιακώβ είναι εδώ ο Λεβί και Συμεών και στο χριστιανικό συμβολισμό ο
Απόστολος που αντιστοιχεί είναι ο Ιάκωβος ο νεότερος. Σε αυτό το
σημείο υπεισέρχονται θεϊκές μορφές όπως αυτή του Πρωτέα καθώς και
άλλων διπλών οντοτήτων, όπως ο Ιανός. Είναι ζώδιο της διάνοιας που
έγινε αντικειμενική από αντανάκλαση.
Τα άτομα που βρίσκονται
κάτω από την επίδραση αυτού του σημείου αντιλαμβάνονται γρήγορα και
μιλάνε πολύ. Τους αρέσει η κίνηση, τόσο η σωματική, όσο και η
νοητική. Έχουν έξοχο νου και ως σύντροφοι είναι συνήθως ευχάριστοι
και αρκετά εκφραστικοί παρόλο που διαθέτουν πολλές φορές επιφανειακά
συναισθήματα. Η επιπολαιότητα και η έλλειψη συνέχειας είναι τα
σοβαρότερα ελαττώματα που διακρίνουν τους διδύμους. Έτσι τα παιδιά
που ανήκουν σε αυτό το ζώδιο θα πρέπει να εκπαιδεύονται στη συνέπεια
από πολύ νωρίς. Οι Δίδυμοι είναι ευάλωτοι σε νευρικές παθήσεις, σε
ασθένειες του αναπνευστικού και έχουν ιδιαίτερα ψυχολογικά
προβλήματα. Από την άλλη διαθέτουν μια αστείρευτη νευρική ενέργεια
και γοργές αντιδράσεις. Συνήθως είναι καλοί σε επαγγέλματα που δεν
προϋποθέτουν στασιμότητα και έχουν κλίση σε διανοητικές ασχολίες,
όπως το γράψιμο, η εκπαίδευση, οι τηλεπικοινωνίες και σε ασχολίες που
απαιτούν ταξίδια. Γενικά τα άτομα αυτού του ζώδιου αρέσκονται στις
αλλαγές και νιώθουν συχνά ανία.
Οτιδήποτε λανθασμένο ή
κρυμμένο στον Κριό ή τον Ταύρο φαίνεται στους Διδύμους. Οι Δίδυμοι
εκδηλώνουν τον συνδυασμό των δύο πρώτων ζωδίων, την προσαρμοστικότητα
και τη διάνοια. Αντιπροσωπεύουν την ιδιότητα της
εξάπλωσης,
αγαπούν τις λεπτομέρειες και τις ερευνούν εξονυχιστικά. Οι Δίδυμοι
είναι πολύ δυαδικοί και επιθυμούν να βρίσκονται, αν γίνεται, σε δύο
μέρη ταυτόχρονα. Αγαπούν την εκλεπτυσμένη διανόηση και τα
καλλιτεχνικά πράγματα, είναι λάτρεις της μάθησης και της
επικοινωνίας. Η σκέψη είναι η λειτουργία με την οποία ο Δίδυμος
καθορίζει τον κόσμο, την πρώτη θέση σε όλες τις περιπτώσεις την έχουν
οι νοητικές δυνάμεις. Η φράση - κλειδί του είναι η νοητική αντίληψη
του σύμπαντος.
Στους
Διδύμους αντιστοιχεί «το Φως της αλληλεπίδρασης» και η
φράση «Αναγνωρίζω το άλλο μου εαυτό και στο σβήσιμο αυτού του
εαυτού μεγαλώνω και λάμπω».
Σαν ζώδιο αντιπροσωπεύει τη
δύναμη που προκαλεί τις αναγκαίες αλλαγές για την εξέλιξη της
χριστικής συνείδησης μέσα σε ένα καθοριστικό χρονικό διάστημα με τις
ιδιαίτερες απαιτήσεις του. Άλλωστε ο κύριος στόχος των τεσσάρων
ενεργειών που απορρέουν από το Μεταβλητό Σταυρό είναι να
δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις και τη διευκόλυνση της διαρκούς ροής
των ενεργειών, ώστε να αποκαλυφθεί ευκολότερα η χριστική συνείδηση.
Αυτό φυσικά από την κοσμική, πλανητική και ανθρώπινη οπτική γωνία.
Οι Δίδυμοι κυβερνούν όλα τα διπλά ζώδια, όλα τα ζεύγη των
αντιθέτων και διατηρούν το μαγνητικό πεδίο ανάμεσά τους προκειμένου
να διευκολύνουν την τελική τους ενότητα και τη μετουσίωσή τους.
Λέγεται ότι στην τελική φάση της εξελικτικής πορείας τα δώδεκα
ζωδιακά σημεία θα μεταμορφωθούν σε έξι ευλογημένα και λαμπερά ζώδια,
μια σύνθεση που γίνεται κατορθωτή μόνο με τις δυνάμεις των Διδύμων.
Αυτό το γεγονός υποδηλώνει πως οι Δίδυμοι είναι ένα από τα
σημαντικότερα σημεία του Ζωδιακού και η επιρροή τους βρίσκεται
κρυμμένη πίσω από όλα τα ζώδια –γεγονός που ελάχιστοι
αστρολόγοι έχουν συνειδητοποιήσει.
Οι Δίδυμοι ανήκουν στο
τρίγωνο του Αέρα, από όπου παίρνουμε την εξής κοσμική αντιστοιχία για
τα ζώδια του Αέρα:
Δίδυμοι : αποτελούν σημείο εισόδου των
κοσμικών ενεργειών από το Σείριο.
Ζυγός : σχετίζεται με τις
δυνατότητες των Πλειάδων.
Υδροχόος : εκφράζει την παγκόσμια
συνείδηση της Μεγάλης Άρκτου.
Στους Διδύμους έχουμε την
αναγνώριση της δυαδικότητας που οδηγεί στην εμπειρία και την ανάπτυξη
των διανοητικών μορφών. Σχετίζεται με το αιθερικό σώμα, δεδομένου ότι
αποτελεί μέσο ανάμεσα στην ψυχή και το σώμα.
Εξωτερικός
κυβερνήτης ο Ερμής και εσωτερικός η Αφροδίτη. Στην επερχόμενη
θρησκεία του κόσμου θα γίνει φανερό ένα γεγονός που θα λάβει χώρα,
μεταφορικά, κατά τη διάρκεια του μήνα Ιουνίου, του μήνα των Διδύμων.
Αυτόν τον μήνα θα σημειωθεί μεγάλη πρόοδος και ο άνθρωπος θα έρθει
πιο κοντά στις πνευματικές αλήθειες. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι
ο Ιεραρχικός κυβερνήτης των Διδύμων είναι η ίδια η Γη, την οποία
εξάλλου είναι και ο εσωτερικός κυβερνήτης του Τοξότη, του πολικού
αντίθετου των Διδύμων. Σε αυτό το ζώδιο συναντώνται έξι διαφορετικές
ακτίνες από άμεσες ή έμμεσες επιδράσεις. Οι έξι ακτίνες που
συναντώνται στους Διδύμους συνδέονται και με τη γνωστή σφραγίδα του
Σολομώντα, το εξάκτινο αστέρι.
Η τελική απελευθέρωση μπορεί
να επιτευχθεί νοητικά μέσα από το ζώδιο των Διδύμων. Εδώ ο μαθητής
συλλαμβάνει νοητικά αυτό που μπορούμε να ονομάσουμε μηχανισμό της
συνείδησης και τις διαδικασίας της ζωής που καθιστούν τον άνθρωπο
ικανό να γίνει και να είναι.
Στο ζώδιο αυτό δεν υπάρχει
κανένας πλανήτης σε πτώση, κάτι που ισχύει και για το πολικό του
αντίθετο, τον Τοξότη. Ροή, δυαδικότητα, έλεγχος της ψυχής είναι οι
λέξεις κλειδιά για αυτό το ζώδιο και, θα έπρεπε να είναι λέξεις
κλειδιά για όλους.
Η Αλίκη Μπέιλι μας παρέχει τη δυνατότητα
να μελετήσουμε τα ζώδια μέσω των άθλων του Ηρακλή, στοχεύοντας στην
έρευνα της ανθρώπινης ύπαρξης, τόσο ατομικά ως ζηλωτές όσο και
συνολικά ως ανθρωπότητα. Το κύριο επίτευγμά τους είναι το
«Άνθρωπε,
γνώθι σαυτόν». Ο Ηρακλής αρχίζει τους άθλους του σαν ένα
απλό ανθρώπινο ον όπου μέσα από τις δοκιμασίες, αυτή η απλή εικόνα
της ύπαρξής του, αυτοανατρέπεται και γίνεται ένας θριαμβευτής ήρωας.
Έρχεται αντιμέτωπος με όλα τα σκοτεινά προσωπεία και τις επιθυμίες
του, τις αδυναμίες και τους φόβους του όπου, ολοκληρώνοντας τους
άθλους του τα έχει μετουσιώσει σε, διανόηση και ενόραση, σε θάρρος
και αφιέρωση, σε υπέρβαση και ισορροπία και, ολοκληρώνεται
ισορροπώντας στη δόμηση μιας ψυχής με παγκόσμια συνείδηση.
Μύθος
Τα Χρυσά Μήλα των Εσπερίδων
Στον
κήπο των Εσπερίδων είχε φυτέψει η θεά Ήρα το δέντρο με τα Χρυσά Μήλα
που ήταν δώρο της μητέρας-Γης στο γάμο της με το Δία. Ήταν Ιερό
Δέντρο, το Δέντρο της Σοφίας, φύλακάς του ήταν ο Λάδωνας, ένα πελώριο
φίδι με εκατό κεφάλια ενώ τρεις παρθένες ήταν υπεύθυνες για τη
φροντίδα του. Ο Ηρακλής εκτελώντας την εντολή του Ευρυσθέα, ξεκίνησε
το ταξίδι απόκτησης των τριών Χρυσών Μήλων από τον κήπο τον
Εσπερίδων, ο οποίος τον προειδοποίησε πως για την ολοκλήρωσή του θα
αντιμετώπιζε πέντε δοκιμασίες. Αρχικά, θα έπρεπε να βρει το σωστό
δρόμο που θα τον οδηγούσε στον κήπο των Εσπερίδων. Σε αυτή του την
προσπάθεια συνάντησε τον πολύμορφο Νηρέα όπου του απέσπασε κάποια
πληροφορία, χωρίς όμως να την εκμεταλλευτεί με τη γνώση που άρμοζε.
Συνεχίζοντας για την αναζήτηση του κήπου συνάντησε τον αλυσοδεμένο
Προμηθέα και απελευθερώνοντάς τον εκείνος τον συμβούλευσε πως έπρεπε
να συναντήσει στην άκρη του κόσμου τον Άτλαντα για να φτάσει πιο
κοντά στο στόχο του. Το πρόσωπό του ήταν χαραγμένο από τον πόνο καθώς
σήκωνε τόσο καιρό τώρα στους ώμους του το βάρος του κόσμου. Ο Ηρακλής
θέλοντας να τον βοηθήσει σήκωσε το φορτίο του για λίγο, με κάποιο
αντάλλαγμα, να του φέρει ο Άτλαντας τα Χρυσά Μήλα από τον κήπο των
Εσπερίδων. Πράγματι με αυτή τη συνεργασία τα Μήλα προσφέρθηκαν με
αγάπη από τον Άτλαντα στον ήρωά μας ολοκληρώνοντας τον τρίτο του
άθλο.
Εδώ εκφράζεται το θετικό έργο του ζηλωτή στο φυσικό
πεδίο, καθώς αρχίζει να κατανοεί τον εαυτό του, εδώ αρχίζει το έργο
‘ενοποίησης’ στο φυσικό πεδίο της ψυχής και του σώματος.
Εκφράζεται η βαθιά επιθυμία για την απόκτηση των χρυσών μήλων της
Σοφίας, για να περάσει ο άνθρωπος στη δράση-εκδήλωση, όπου η γνώση
μετατρέπεται σε Σοφία. Στον άθλο αυτό, ο Ηρακλής αντιμετωπίζει το
τεράστιο έργο να συνενώσει τους δύο πόλους της ύπαρξης και να
συντονίσει-ενοποιήσει ψυχή και σώμα ώστε, η
δυαδικότητα να
δώσει θέση στην ενότητα και να συγχωνευθούν τα ζεύγη των αντιθέτων.
Να αφυπνίσει τη συνείδησή του και να αποκαταστήσει την επαφή με την
ψυχή αναγνωρίζοντας αρχικά τις ιδιότητές της. Ο Ηρακλής απελευθέρωσε
τον εαυτό του, σαν ένας ειλικρινής ερευνητής, ξέφυγε από το κόσμο της
αυταπάτης συνεχίζει απελευθερώνοντας τον Προμηθέα, από τα
βασανιστήρια του παρελθόντος, τις επιθυμίες που τον βασάνιζαν. Και
στη συνέχεια εγκαταλείπει την προσπάθειά του για να βοηθήσει τον
κόσμο, μέσω του Άτλαντα, για να ανταμειφθεί με τα Χρυσά Μήλα των
Εσπερίδων. Στην αρχή του άθλου έρχεται σε επαφή με την ψυχή του, σαν
το Νηρέα ενώ στο τέλος έχοντας ξεπεράσει την θυμική αυταπάτη,
κατορθώνει να δει τις τρεις όψεις τη ψυχής του, τρεις παρθένες,
κερδίζοντας τα έργα της αγάπης και της σοφίας για την ολοκλήρωση μέσω
της υπηρεσίας. Εφόδια για να βαδίσει το Δρόμο του ώστε, Σώμα Ψυχή και
Πνεύμα Νους, Αγάπη και Θέληση να εκφραστούν μέσα από την Υπηρεσία για
τον Κόσμο.
Βλέπουμε
στην απεικόνιση της κάρτας το σύμβολο των Διδύμων, περιστοιχισμένο
από δύο τετράγωνα που σχηματίζουν ένα οκτάκτινο. Το κάθε τετράγωνο
έχει το δικό του χρώμα και όπως αλληλοσυνδέονται, μας δίνουν την
αίσθηση του Γιν και του Γιανγκ. Δεξιά και αριστερά από το σύνολο
υπάρχει ένα Λιοντάρι και ένας Μονόκερως. Το Λιοντάρι μαζί με το
Μονόκερω, σαν δυαδικότητα, συμβολίζουν τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά
του ζωδίου των Διδύμων. Το Λιοντάρι συμβολίζει την ενεργητική όψη του
κόσμου, και ο Μονόκερως την παθητική αρχή. Υπακοή και εργατικότητα τα
χαρακτηριστικά του Μονόκερω, σκληράδα και ήρεμη δυναμικότητα, τα
χαρακτηριστικά του Λέοντα. Τα δυο ζώα στραμμένα προς τα μέσα
κοιτώντας το σύμβολο συμβιώνουν μεταξύ τους, αλλά σε πολλές
περιπτώσεις η αντίθεσή τους φαίνεται τόσο μεγάλη που είναι ικανά να
κατασπαραχθούν. Τα ζώα εκφράζουν το ένστικτο της επιβίωσης
περισσότερο από καθετί άλλο. Και χωρίς να γνωρίζουν τις συνέπειες των
πράξεών τους, μπορούν να αλληλοσπαραχθούν, αγνοώντας ότι σκοτώνοντας
την άλλη όψη, την αντίπαλη όψη, σκοτώνουν ένα σημαντικό μέρος του
εαυτού τους. Βλέπουμε πως πάνω στη σφαίρα που περικλείει το οκτάκτινο
κάθεται ένας Πίθηκος κρατώντας στα χέρια την υδρόγειο μετρώντας την
με ένα διαβήτη. Ο Πίθηκος, εδώ, συμβολίζει την ευφυΐα και τη διάνοια
των πιο εξελιγμένων μορφών του ζωικού βασιλείου, και τα οποία
βρίσκονται κάτω από την επιρροή των Διδύμων.
Στο ψηλότερο
επίπεδο βλέπουμε ένα ζευγάρι νεαρών ανθρώπων να στέκεται κρατώντας
ένα Κηρύκειο. Ο άντρας έχει το αριστερό χέρι στραμμένο προς τα πάνω.
Το αριστερό χέρι θεωρείται η παθητική όψη του ανθρώπου και ταυτόχρονα
ο δέκτης συλλαμβάνει τα μηνύματα από τα λεπτότερα επίπεδα. Έτσι ο
νεαρός άντρας, με το αριστερό χέρι στραμμένο προς τα πάνω, δείχνει τη
θετική όψη που έρχεται για να μορφοποιηθεί μέσα σ’ αυτόν. Αυτή
η όψη μεταβιβάζεται μέσω του δεξιού του χεριού στο Κηρύκειο για να
περάσει στη συνέχεια στο αριστερό χέρι της γυναίκας το οποίο
συμβολίζει την ύλη, ενώ μέσω του δεξιού της χεριού, του ενεργητικού
και του κινητικού, την αποδίδει στον κόσμο. Το Κηρύκειο είναι σύμβολο
του Ερμή, προστάτης του ζωδίου των Διδύμων, είναι σύμβολο δύναμης. Τα
δύο φίδια, που τυλίγονται γύρω του, συμβολίζουν την εξισορροπημένη
δύναμη των αντιθέτων και στην κορυφή του, τα δυο φτερά με τη σφαίρα
συμβολίζουν τα ανώτερα πνευματικά επίπεδα. Εδώ βλέπουμε τα ζεύγη των
αντιθέτων εξανθρωπισμένα και μάλιστα, μέσω της Ράβδου της
Επικοινωνίας, σε πλήρη συνεργασία μεταξύ τους.
Οι στήλες
ανάμεσα στις οποίες στέκονται δείχνουν, σε αφηρημένο επίπεδο, την όψη
της θετικής και της παθητικής μορφής. Στη βάση τους φέρουν από μία
εικόνα του Ταρό αντίστοιχα. Στη βάση της Κόκκινης Στήλης, ή
διαφορετικά της ενεργητικής, βλέπουμε τη μορφή του «Τρελού».
Ο «Τρελός» εδώ συμβολίζει την έναρξη της περιπέτειας,
είναι η ενεργητική μορφή που ξεκινά για το άγνωστο ταξίδι και που,
χωρίς να νοιαστεί, αποτολμά. Η δεύτερη μορφή στη γαλάζια Στήλη είναι
η Εγκράτεια. Από την πλευρά της παθητικότητας η Εγκράτεια είναι η
σύνεση. Η παθητικότητα συνοδεύεται πάντοτε από μία τάση για
συγκράτηση, για μορφοποίηση των ήδη δεδομένων καταστάσεων, και όχι
για νέες περιπέτειες και αγώνες άγνωστους. Η αντίθεση αυτών των δύο
όψεων δίνουν μια εικόνα πολύ σοφή για τη φύση των Διδύμων. Τα πάντα
μέσα τους αλληλοσυγκρούονται, τα πάντα είναι ασταθή και ρευστά. Μα
εκείνο που έχει αξία είναι το σήμερα, μέσα από το οποίο μπορούμε να
δημιουργήσουμε τόσο με την Τρέλα του «Τρελού», όσο και με
τη φρόνηση της «Εγκράτειας».
Δυο Δράκοι, ένας
κοκκινωπός και ένας γαλάζιος συνδέουν αυτό το επίπεδο συνείδησης με
το αμέσως επόμενο. Δυο Δράκοι που παλεύοντας ενώνουν τα κεφάλια σε
μία αέναη αντίθεση και μάχη. Σαν επισφράγισμα της έντονης αντίθεσης
θηλυκού και αρσενικού στο πάνω μέρος των Στηλών υπάρχει για μεν τη
θετική το στοιχείο της Φωτιάς, που περιβάλλει μια ράβδο δύναμης, ενώ
στην παθητική ένα Δισκοπότηρο που δέχεται όλα τα μηνύματα. Ο Ήλιος
και η Σελήνη που βρίσκονται υπεράνω επιτείνουν αυτήν την άποψη. Πάνω
από τα κεφάλια των Δράκων που αλληλοσυμπλέκονται βλέπουμε έναν
Ερμαφρόδιτο. Έχει τη μορφή δίδυμου σιαμαίου που αποχωρίζεται σε
θηλυκό και αρσενικό πάνω από το ύψος των γεννητικών οργάνων. Το
θηλυκό ήμισυ κρατά το Γνώμονα, ενώ το αρσενικό το Διαβήτη, σύμβολα
τεκτονικά της Δημιουργίας του Σύμπαντος. Στέκονται αγκαλιασμένοι, στη
στενότερη συνεργασία που μπορεί να υπάρξει ανάμεσα στα πολικά
αντίθετα. Πλαισιώνονται από το Δικέφαλο Αητό, που εντείνει τις
ιδιότητες του δυναμικού που έχει ο άνιμους και η άνιμα στην πλέον
αρμονική συνύπαρξή τους. Η όλη κάρτα διέπεται από την αντίθεση αλλά
και την αλληλοαποδοχή των δύο πολικά αντιδιαμετρικών αρχών του
εκδηλωμένου σύμπαντος.